torsdag, januari 29, 2009

New Moon

Twilight är precis utläst - skönt, inte så kul att läsa någonting där man vet precis vad som kommer att hända på nästa sida, filmen är alldeles för färsk i mitt minne. Men boken ÄR väldigt bra, nu ser jag fram emot att läsa New Moon och bli lite överraskad förhoppningsvis - så fort jag går förbi nästa Pocket Shop blir den min. Har man möjlighet att läsa på originalspråket ska man göra det förresten. Definitivt. Får jag läsa en bok på "fel" språk har jag det i baktanke hela tiden och kan inte låta bli att översätta till originalspråket i mitt stilla sinne. Vilket är störande. Nåväl...

Jag har satt ihop en killer outfit till imorgon kväll. Jag är såååå sugen på att visa upp den redan nu, men nej, imorgon innan jag går ut gör jag det. Ser fram emot att träffa en massa likasinnade (läs klädtokiga) människor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi ser fram emot att få se din "killer outfit". :) Hoppas du får en trevlig kväll!

Felicitas sa...

Åh, är du också en twilightnörd? ;) Jag älskade filmen och sträckläste därefter böckerna. Tycker att de är jättemysiga!! Och jag håller helt med, originalspråket ska det vara!
Kram!