måndag, mars 23, 2009

Newcastle

Efter att ha mellanlandat i Köpenhamn flög vi hit i det minsta planet jag någonsin suttit på. Aldrig har turbulensen känts lika påtaglig. :D

Det är vår i Newcastle! Skönt att ha lämnat snöslasksverige för en vecka. Daffodil är favoritblomamn här, ser man överallt.

Hotellet påminner om ett slott, lite grann i alla fall.

Känner min som princessan på ärtan på den enormt höga sängen.


Älskar tecknat i allmänhet och Svampbob Fyrkant i synnerhet. Alla program är på engelska självklart, skönt efter dubbtyskland...
I övrigt har det varit utbildning hela dagen. Därefter besökte jag och mina två kumpaner gymmet på hotellet. Grymt bra, ett så kallat health center med alla möjliga pass och bastu och grejer, det är öppet för allmänheten, fast gratis för oss som bor här. :D Gratis trådlös uppkoppling är det med. Har precis käkat en supergod cesarsallad på puben nere på hotellet och nu blir det att sova för att ta igen en (!!!) timmes sömn från förra natten. Nattis!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då har du o min dotter något gemensamt. Hon älskar oxå Svampbob Fyrkant ;-)

Livvy sa...

Ännu en sak med andra ord, förutom balett och hello kitty. Skillnaden mellan mig och en åttaåring är hårfin. =)