tisdag, mars 10, 2009

Jackrecension

Jackan från Ellos anlände igår hem till mig. Jag beställde en i storlek 36 i hopp om att det skulle sitta någorlunda tight. Men där hoppades jag för mycket. Över kroppen är jackan helt OK, även om den inte sitter snortight, men ärmarna är alldeles groteskt vida och ser ut att tillhöra storlek 40 minst. Och jag kan inte direkt påstå att jag har smala armar. Jätteskumt med tanke på att jackan ändå fått hyfsade recensioner (4,5 av 5) bland de som har köpt den. I övrigt är färgen superfin och skinnet mjukt. Jag har bytt mot storlek 34 bara för det, 50% i rabatt den här gången. Håller tummarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du, jag beställde en ulljacka i höstas från Ellos efter att den fått högsta betyg av samtliga köpare. Alla prisade den och sa att den var så smickrande osv. Och så fick jag hem den, herregud! Det var nog den mest misslyckade passformen på en jacka någonsin. Jag såg ut som om jag vägde 10 kg tyngre och ärmarna hade en omkrets på kanske 40 cm. Näe, man ska inte lita på Ellos-användarna...

Anonym sa...

Har du fått den nya jackan i rätt storlek igen, funderar på att köpa den men vill veta om den satt bättre först:)