onsdag, mars 11, 2009

I object

Detta var sista droppen så nu skickade jag ett litet brev till mitt försäkringbolag, här är ett utdrag:

Dagen efter att min mobil blivit stulen har jag polismält detta. Ytterligare dagen efter har jag kontaktat Marsch som har tagit polisärendenumret och hänvisat mig till närmaste Telenorbutik när jag väl hade polisanmälan i handen. Jag lydde denna order och gick till Telenor med polisärendet i pappersform ytterligare några dagar efter, då polisanmälan väl hade kommit hem till mig. Väl inne i butik har jag lagt fram alla de papper jag hade med mig. De hade tittat på dem och sagt till mig - efter max 4 veckor får du din mobil. Jag väntar i fyra veckor men ingenting händer. Då ringer jag Telenor och det visar sig att Marsh saknar min anmälan, ingen har sagt något till mig varken på Marsch eller Telenor att man väntade på den. Ingen hade upplyst mig om detta innan jag väl själv sökte kontakt med Telenor. Detta trots att både Ni och Telenor visste att jag hade gjort polisanmälan ochhade ärendenumret.

Jag faxar polisanmälan till Marsch dagen efter och Telenor lovar att jag får mobilen inom några dagar. En vecka går, jag GÅR till Telenor och frågar vad som händer, de svarar till mig att Marsch inte har min polisanmälan, detta trots att jag hade faxat in den veckan innan. Telenor ringer Marsch och det visar sig att polisanmälan hade kommit fram men ingen hade uppdaterat det i det system som Marsch använder sig av. OK, det blir uppdaterat, Marsch bekräftar att polisanmälan kommit fram medan jag fortfarande står i butiken. Jag får ge mig till tåls i ytterligare några dagar. Idag, nästan två veckor senare efter mitt besök hos Telenor får jag ett brev från Marsch om att Ni saknar en sida i min polisanmälan. NATURLIGTVIS faxar jag in det så fort som möjligt (antar att det är baksidan på någon av sidorna som inte kom med när jag faxade. Måste berömma att Marsch har lärt sig att kommunicera via brev åtminstone.


Första gången jag kommer i kontakt med försäkringsbolag, detta är en läxa jag tar med mig i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt sanslöst!