torsdag, februari 05, 2009

Stövelrecension

Stövlarna från Laredoute har äntligen anlänt - efter två månaders väntan. Och de är verkligen jättefina... Men, små i foten, mina tår klämdes ihop och gjorde oooont, och de finns inte kvar i större storlek. Så nu skickar jag dem tillbaka, och beställer ett par andra från Antik Batik istället, de ska i alla fall vara "rymliga i foten" enligt kundkommentarerna. Och väldigt snygga dessutom.

De små jäklarna
Antik Batik
Update: De små jäklarna passade perfekt på min kompis - som har storlek 37, så hon köpte dem av mig på direkten. Ännu ett fall där det lönade sig att blogga - jag slapp att gå till posten. :) Skorna är märkta med 5,5 i engelsk storlek vilket motsvarar verkligheten bättre än märkningen med 39 som de även har.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det beror nog på vad man har för sorts hårstrån också kan jag tänka mig :) Jag har torrt hår men klarar mig bra på vanligt billigt skräp ändå ;) haha

Anonym sa...

Ta stövlarna till jobbet imorrn =) om de passar mig, you'll get the money and I'll get good mood. De är fiiiiina..hoppas att de är i rätt storlek för mig =)

Livvy sa...

hihi, snacka om en win-win situation =)

Anonym sa...

Riktigt snygga. Såna skulle jag också vilja ha... Jag är ju också en 37:a. Dock köpte jag mitt 14:e par stövlar förra veckan, så egentligen har jag nog så att jag klarar mig... :)

Livvy sa...

Finns inget som heter för mkt skor - trodde du hade lärt dig det vid där här laget. :)

Anonym sa...

Ja LaRedoutes bilder brukar vara dåliga men koftorna var underbara! Jag skickade också tillbaka stövlarna, fick inte ens i foten och skaftet var alldeless för stort för mig :( Kram