söndag, februari 22, 2009

New Life

Nåja, inte riktigt kanske. Men jag har bestämt mig att satsa på en perfekt månad, startandes imorgon. Bestämda mål/ramar är ett måste för mig för att jag ska kunna vara någorlunda stark. Den här gången satsar jag på följande mål under de följande fyra veckorna :

*Träning i valfri form minst tre gånger per vecka
*Medhavd matlåda till lunch på jobbet minst 3 gånger per vecka
*Minska intaget av kaffe till 3 koppar om dagen
*Chips/godisdag en dag per vecka - söndag
*Shoppingbudgeten är max 1000 kr för hela månaden. Det finns några plagg som jag bara MÅSTE ha för att komplettera vårgarderoden
*Daglig uppdatering av bloggen om hur just denna dag har blivit utifrån den ovanstående listan - inget fusk

Idag har jag varit duktig och lagat mat så det räcker i några dagar. Det blev kycklinggryta (kycklingfilé, wokgrönsaker, kokosmjölk samt curry) med ris (behövs om man tränar) samt GI-soppa - till middag; äter inte så mycket på kvällarna. Wish me luck!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!
Jag har också några löften eller mål, att sluta dricka maskinkaffe på jobbet samt ta med matlåda till jobbet (lite av det du har skrivit :).

Livvy sa...

Lycka till själv. 4 veckor låter väl rimligt? :)

Felicitas sa...

Låter som en bra plan! :)