måndag, oktober 20, 2008

Montreal

Visste ni att det kan bli riktigt riktigt kallt på vintern i Montreal, vi snackar -50 grader? Det visste inte jag heller innan den här helgen. I lördags på förfesten berättade en kille att han hade varit med om en temperaturskillnad på 80 grader, då han flög från Mexico till Montreal. Jag och en kompis gjorde faktiskt narr av stackaren och trodde absolut inte på honom. Han måste ju ha missuppfattat det på något sätt, så kallt blir det väl inte söder (tror jag) om polarcirkeln? Vilket resulterade i att han beklagade sig för de andra på festen efteråt över att vi dissade honom. Det visade sig att min tjejkompis som jag fikade med igår också hade bott i Montreal, och hon bekräftade att det faktiskt kan bli så kallt där, och att det finns underjordiska tunnlar för folk att gå i för att slippa gå ute i kylan (det är riktigt varmt på sommaren där dessutom, kontinentalklimat mao?). Så nu är vi två mot två som faktiskt har varit på stället. Jag får nog be killen om ursäkt om jag ser honom något mer.

Inga kommentarer: