måndag, oktober 20, 2008

Monica-gene

Jag har alltid varit avundsjuk på Monica i Vänner som är ju som bekant besatt av städning. Tänk om man kunde vara som hon, åtminstone lite grann och NJUTA av att städa. I min värld finns det inte, ingen av hemmasysslorna är rolig, utan det är verkligen pest eller kolera. Det är på den nivån att städhjälp låter som ljuv melodi, bara man fick råd någon gång... Jag tvingade mig själv att städa lite idag efter jobbet vilket resulterade i att jag välte en visserligen ostadig hylla med en massa blomkrukor på. Som tack liksom. Tänk att det bara finns en enda fönsterbräda i lägenheten, suck.

Men on the bright side, jag hade på mig en fin ny klänning idag, fick komplimanger för den. Fynd från H&M-rean i somras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Thihi du borde ha fattat att det är kallt där om man tänker nu på Canadian Goose jackan :) :) :)

Livvy sa...

Den kopplingen missade jag helt, men du har så rätt! :)