måndag, oktober 27, 2008

Best intentions

Mina bästa intentioner är alltid att jag bloggar en massa på helgen, det är ju då man borde ha tid. Söndagar är den ultimata bloggdagen i teorin, i praktiken sätter dock söndagssegheten stopp för det i de flesta fall. Så uppdateringen kommer nu istället. I fredags åkte jag alltså buss från jobbet direkt till Linköping. Det blev en tur tillsammans med Louise, och det var rena nöjet jämfört med hur tråkigt och segt det är att åka buss själv som jag gör annars. Vi störde säkerligen våra grannar med fniss och skvaller, men who cares?

Från bussen gick vi direkt till Afrodite, en mysig grekisk restaurang i centrala Linköping, för att möta upp två andra tjejkompisar. Lönefredagen = alldeles för mycket gäster, stressad personal och låååång väntan på maten. Vi gick därifrån mätta åtminstone, och kunde glädja de vi umgicks med resten av fredagskvällen med underbar vitlöksandedräkt. Jag gick ju som bekant vidare ut på BK sedan för att dansa till härliga eurodiscohits från början/mitten av 90-talet.

Lördagen då... Vi sov till kl 12, en tur på stan sedan, inget shoppande förutom att jag köpte ett par träningsbyxor. Kl 18 hade jag och P bokat bord på Napoli – italienskt denna gång. Perfekt service och mycket god mat. Från restaurangen – direkt på förfest hos ovannämnda Louise igen – puh. Mycket trevlig tillställning måste jag säga, Louise (och mina) vänner är bara bäst! Och från Louise – ut på ännu en förfest, dit jag var bjuden ifrån början. Också mysigt och bra, vi hade slut på dricka vi det här laget så en white Russian satt fint där, som en vänlig själ hällde upp åt mig. Sedan så gick alla ut på Harrys, återigen en lååååång kö, jag och P orkade inte stå där så vi gick hem och däckade.

Söndagen då... Tre filmer, en gigantisk godispåse och wiendebröd till frukost. Mitt samvete är mindre rent idag vad gäller helgens mathållning. Tur att det är måndag och nya och friska tag som gäller nu. :P

P.S. Ja, det blir den gråa klänningen på den första bilden som jag ska ha på bröllopet! Den är absolut inte svart utan mörkgrå med blommigt mönster. Btw det finns endast EN helsvart och EN helröd klänning bland bilderna, så alla de andra borde väl ändå funka att ha på bröllop?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha Du kunde inte låta bli att shoppa på lördagen iallafall.
Hur vad det nu det var... "I like money where I can see them - In my closet!" =)

Tack själv för att du dök upp på festen =)

Livvy sa...

Ja, men ett par träningsbyxor till kickboxningen är väl ändå ingen shopping. Det är nödvändigt ont. :)