torsdag, november 13, 2008

Lindex-undret

Jag orkade inte stanna inomhus hela dagen igår och gick en sväng till närmsta köpcentrum, vilket har säkert bidragit till mitt välmående idag. Satsade på Lindex, de har verkligen gjort en uppryckning de senaste åren, det började nog med att de har tagit in Emma som modell och så har det rullat på. De har lämnat tantfacket bakom sig. Och de hade vekligen hur mycket fina festkläder som helst, liksom alla andra affärer. Gina, till exempel, svämmar över av alla fina festplagg.

Men det jag behöver just nu är mer vardagskläder, så jag satsade på två stickade koftor, eftersom jag inte har överdrivet många sådana. En lila slätstickad, och en svart hålstickad. Sedan så kunde jag inte låta bli att köpa det glittriga festlinne som Engla skrev om igår på sin blogg. Idag såg jag att linnet är helt slut på Lindex hemsida, vilket det inte var igår, denna kvinna har verkligen stor genomslagskraft!
Dessutom investerade jag i en försvarlig mängd hudvårdsprodukter, bland annat en Dove lotion med lätt brun utan sol-effekt. Nackdelen med mörkt hår är att ens bleka vinterhud framhävs lite extra, hua. By the way, koftorna kostade bara 149 kr styck, då Lindex kör någon tillfällig drive, dessutom ger de 20% på alla Max Factor och Dove produkter.

Idag har jag hållit mig inne hela dagen förutom en kort avstickare till ICA där jag bland annat inhandlade Billys pan pizza. Håller på att läsa "Flickan som lekte med elden", de som också har läst den kan nog förstå mitt Billys-sug. :) Jag har läst merparten av boken idag, kunde inte slita mig ifrån den. Ska definitivt läsa den sista delen i trilogin snart, visst finns det en bok till?

Inga kommentarer: