torsdag, november 06, 2008

Jackångest

Det börjar bli riktigt kallt ute. Man har ju varit bortskämd med milt väder under åtminstone de två senaste vintrarna, men iår känns det som att det bli annorlunda. Så nu har jag verkligen en anledning att investera i en riktigt varm vinterjacka. Den jacka som är längst till höger har jag, köpte den på Stadium i söndags, problemet är att den är för kort i storlek 36 och för bred i storlek 38. Så nu funderar jag på att lämna tillbaka den och köpa en av de två första istället (som finns på Ellos). Först och främst är de svarta, vilket är ju mer lättmatchat och så är de lite längre. Kanske får det bli den jacka som är längst till vänster - en Nike, den är i alla fall i rätt längd. Eller ska jag chansa och vänta på mellandagsrean istället? Fast de rätta storlekarna har en benägenhet att ta slut fortast...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jackor är svårt.. Ha en bra kväll :)

Livvy sa...

Nu har jag köpt en Peak istället! Ska springa Linköping runt imorgon i alla fall för att säkertsälla att jag inte hittar nånting bättre...