lördag, september 13, 2008

Irriterad

Är jag försenad av någon anledning, så försöker jag alltid att få tag på den väntande personen och varna om det. Om det inte handlar om max 5 minuter. Jag förväntar mig samma behandling tillbaka. Det är visserligen så att ju bättre man känner personen ifråga desto lättare blir det att ha överseende med diverse förseningar, man vet liksom var man har varandra.

Jag skulle fika med en person idag som inte är min kompis, utan en avlägsen bekant som jag inte har träffat på gud vet hur många år. Denna bekant såg mig en dag på tunnelbanan, bad om mitt mobilnummer, och jag kom inte på någon anledning att säga nej. Sedan skickar denna människa helt exalterade sms om hur kul det var att se mig och hur vi borde träffas igen. Snäll som jag är bestämmer jag mig för att ge personen ifråga en chans och föreslår en fika. Kl 16 skulle vi träffas, jag var vid Åhléns 15.50-16.15. Stood up. Så jag vänder på klacken och åker hem. 16.19 får jag ett sms Tja, var är du? Jag svarar som det är att jag har åkt hem. Jag får snyft-sms tillbaka om hur mkt människan ville se mig, bla bla. Men SE TILL ATT VARA DÄR DÅ FÖR F-N. Eller skriv och förvarna mig i så fall. Vår en gång förlorade kontakt förblir förlorad hoppas jag.

Inga kommentarer: