tisdag, september 02, 2008

En perfekt månad

Fick syn på en löpsedel häromdagen som löd Lev perfekt i en månad eller något i den stilen. Tror att det handlade om att följa någon diet eller liknande. Men hur svårt skulle kunna vara? Att leva det liv man drömmer om att leva i en ynka månad? Det gäller förstås att sätta upp realistiska mål. Men jag tror fortfarande att det skulle vara SKITSVÅRT, för mig som är lat, jag orkar inte ens leva det perfekta livet i en vecka. Skulle mitt liv se ut så här så skulle det vara lite mer perfekt i alla fall: träna tre gånger i veckan, äta onyttigt endast en gång i veckan, shoppa för max 1000 kronor i månaden; det är sådant som jag kan påverka själv och inte är avhängigt andra människor. Verkar inte vara så svårt, eller hur?

Jag har åtminstone gjort ett ärligt försök att börja träna igen den här veckan. Hittils har det blivit en Lindy Hop-lektion på Chicago (mer konditionskrävande än vad man tror), som leddes av ingen mindre än Zackarias - världsmästare i Lindy Hop. Igår gick jag på ett kickboxningspass, en sån där prova på-grej på SMAC. Fortsätter gärna med de här grejerna, om jag orkar vill säga.

Inga kommentarer: