söndag, april 26, 2009

Fartfylld lördag

Dagen började med en brunch ombord på Baltic Queen - det nya lyxkryssningsfartyget i Tallinks och Siljas regi. Detta var en invignigsfärd som ägde rum i Stockholms skärgård under tre timmar. Bättre väder för detta hade knappast kunnat beställas, och jag och min kompis J (som bjöd mig till detta) njöt i fulla drag av den underbara utsikten och ljuvliga maten och vinet. Som grädde på moset fick man en gratis kryssning för 1-4 personer i sin goodiebag som jag till min förfäran verkar redan ha slarvat bort. :(

Jag fick lappa sol i två timmar innan jag åkte vidare till Norrköping med Jane och Kelly. De åkte dit för att gå på bloggfesten och jag hakade på eftersom jag också hade fått en inbjudan. Det fick dock bli en avkortad tillställning för min del eftersom jag redan var bjuden till Lisas födelsedags- och inflyttningsfest i Linköping. Anlände till Lisas fest alldeles för sent vid kl 11, skyller på att förbindelserna mellan de två städerna inte är de bästa. Där väntade ännu mer mat och Singstar. Jag och P som också kom dit totalvägrade att delta förstås. Det var en trevlig avslutning på denna hektiska lördag. Nu är klockan tio och jag ska strax åka tillbaka till Stockholm och ska gå på födelsedagskalas hos en gammal universitetskompis. Hjulet snurrar på...
Bloggfesten började bra i alla fall med mingel och buffé. Det sägs ha varit drag på dansgolvet senare. Vi var på Palace i Norrköping och en piffigare samling Ginaklädda tjejer har sällan skådats där, gissningsvis. Min klänning kommer från Asos dock! Till vänster om mig står Kelly - lägg märke till hennes klackar, jag var grön av avund. :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Halsning fran Mallis! /C y F