onsdag, augusti 12, 2009

Kort förkylning

Inbillar mig att det är min fantastiska mathållning som gör att jag känner mig nästan frisk idag, bara hosta kvar. Jag tog två febernedsättande tabletter igår innan jag gick och lade mig och vaknade idag efter 9 timmars sömn som en människa igen. Tur att jag kan jobba hemifrån, så jag slipper att smitta mina arbetskamrater eller ta ut sjukledigt. Imorgon tror jag att smittorisken har minskat ytterligare och jag kan ta mig till kontoret igen.

Jag är inne på den tredje veckan av detox. Fortfarande undviker jag socker, mjöl och köttprodukter, däremot har jag börjat äta fisk. Jag försöker nu att göra detta till livsstil, inte bara en tillfällig kur. Äta mycket frukt och grönsaker och komplettera med fett och proteiner från olivolja, fisk och nötter.

Inga kommentarer: