lördag, augusti 15, 2009

Fjärilar och pannkakor

Vi fick en jättebra dag idag som inleddes med ett besök på Fjärilshuset i Hagaparken och fortsatte sedan i Sibirien, dvs den del av Vasastan som heter så.

Det finns gott om hibiskusar i den tropiska miljön på Fjärilshuset.

Fuktigt och varmt är det också, tur för mig som var sommarklädd.

De stora blå fjärilarna var maffigast.

Inte så dålig bildkvalité för att vara taget med mobilkamera.

Bara en vacker bild.


Blåbärspannkakor med lönnsirap hade jag velat smaka på sedan jag såg Pulp Fiction. Mitt första detoxavbrott, med det var värt det. :)

Café Sirap ligger på Surbrunnsgatan 31, dit hittade vi tack vare Stockholm City-tidningen. Förutom pannkakor med diverse tillbehör serverar de brunch som inte heller såg så illa ut. Det får bli en annan gång.

Träffade på två tjejkompisar på Café Sirap. Inna var i Vasastan för att hitta lokal till sin födelsedagsfest, tur att man är bjuden på den. ;)

Är det min kompis eller är det Jessica Biel?

Inga kommentarer: