söndag, augusti 02, 2009

Dyrt att detoxa

I alla fall om man ska följa det program som jag jag hittat på Aftonbladet.se till punkt och pricka. Där är alla recept beräknade till en person och innehåller stundtals skumma ingredienser. Dessutom kostar det en del att inhandla färspressade juicer och naturella nötter och hej och hå (jag är torsk på fruktsmoothies, det är min ersättning för godis). Jag har löst det problemet genom att välja ut de recept som jag tycker om bäst och laga till mat för flera dagar istället. Man har fått en lista över "tillåtna" livsmedel, dessutom som jag anser att det är fritt fram att modifiera recepten efter eget tycke. Här har jag lagat till en varm bönsallad med wokade grönsaker. I grunden är detta ett detoxrecept men jag har bland annat tagit bort den konstiga dressingen och ersatt brysselkål med vitkål. Detta ska bli min lunchlåda i några dagar:


Så det behöver inte vara så dyrt och man behöver inte efterfölja det dagliga schema som mitt program förespråkar, man får resultat ändå!

Inga kommentarer: