söndag, juli 26, 2009

Trött

Nu är jag hemma i Stockholm igen efter min enda semestervecka som jag spenderade i Linköping hos min P. Den var jättemysig, jag har fått umgås med kompisar som jag inte har träffat på länge, äta ute, shoppa, bada och gå på powerwalks. Jättehärligt som sagt men jag känner mig knappast mer utvilad nu än vad jag var för en vecka sedan. Det är dags för en detox på riktigt! Jag körde en tvåveckorsdetoxkur för cirka två år sedan och den gav fantastiska resultat i form av välmående. Jag använder mig av Aftonbladets program som de skrev om då för två år sedan. Har säkert hälften av de symptom som tyder på att en detoxkur skulle lämpa sig: Men först lite bildbevis från min semester:

Utebio rekommenderas i kombination med myggljus, jag blev bokstavligen söderbiten.

Det finns gott thaikäk i Linköping också...

En bild tagen på en av mina tre powerwalks runt Stångån.

Tinnerbäcksbadet en löninglördag gapar tomt, men jag fick äntligen lite färg.

Nu ska jag till affären för att inhandla detoxmat, bl a örtté, naturella nötter, avokado, frukt, bär, ruccola, vitkål, moröter, honung och tomater. Ser fram emot den energyboost som denna mathållning kommer att resultera i.

I två veckor alltså med start imorgon!

3 kommentarer:

Skandalmorsan sa...

Hm.. Vad sugen jag blev på Thaimat när jag såg den där bilden. Måste nog laga mig lite Paneng Curry tror jag. Det är ju så satans gott =)

Martina sa...

Hej! jag läste "storstädnings"-listan om detox och insåg att allt stämmer in på mig.. så jag undrar om du har nått tipps på nån bra sida med mer info och recept för att köra en detoxkur?? :)

/ Martina

Livvy sa...

Hej Martina! Aftonbladet har en hel del artiklar om detox. Om du använder deras sökfunktion och skriver in "detox" får du fram en massa. Det finns så klart hur mycket info som helst ute på webben också kan jag tänka mig...
/Olivia