tisdag, augusti 26, 2008

Varför köpa en när man kan köpa två?



Dagens inköp: en vippig kjol från H&M (jag äskar färgen, längden och formen, användbar vid många tillfällen) samt två Guess-clutchväskor från outletbutiken på Gärdet. Cirka en gång i månaden blir mina jobbkamrater exalterade över möjligheten att få fynda märkesprylar till överkomliga priser, och jag med dem. Tur är väl det att man jobbar på Gärdet? Kunde inte bestämma mig för vilken färg jag skulle ha och så nära inpå löningen, medan kontot fortfarande är välfyllt lät argument som "den svarta kan man matcha med det mesta och den blåa sticker ut mer" väldigt övertygande i mitt huvud.

Btw, apparently I live in a small town. Blev påhoppad av en kille medan jag väntade på Ropsten-tåget på t-centralen imorse, som visade sig vara en gammal högstadieklasskompis som jag inte hade sett på typ 15 år och som jag inte skulle känna igen för mitt liv om han inte hade som sagt hoppat på mig. Icke att förglömma att jag bodde i en helt annan by för 15 år sedan. Hua!

Inga kommentarer: